3 grunde til at hverdagen ikke fungerer….(og hvad du kan kan gøre for at ændre det).

June 12, 2017

Hverdagen suser afsted, og den ene dag tager den anden. Børnene skal hentes og bringes, der skal handles og laves mad. Når I endelig lander hjemme bliver sjældent den hyggestund, du havde håbet på. Børnene skændes, og du kommer måske til at råbe “nu det nok!!” Her kommer de tre hyppigste grunde til, at hverdagen ikke fungerer i danske børnefamilier og måske også hjemme hos dig.

 

1. I har for travlt. Børnene skal køres til og fra børnehave, skole osv., de skal til dans, fodbold og klaver. Du har et job, som også kræver sit. Du drømmer om, at der også er tid til dig, tid til løbeturen, tid til at læse en bog (det er sikkert flere år siden hun har gjort det sidst?) eller bare brug for RO. Du lever et liv i overhalingsbanen, og synes måske ikke du lever det liv du drømmer om. Du er ikke glad. Når vi har for travlt, er nærvær det første der ryger i svinget. Nærvær og ro er helt essentielt for, at både du og børnene trives.

 

2. Dine børn slapper af med en skærm. Når I kommer hjem efter en lang dag med børnehave, skole og fritidsaktiviteter har alle brug for en lille pause, og I slapper af med iPad eller telefon. Men problemet er bare det…. at hjernen på den måde stadig bliver stimuleret. Hjernen kommer altså igen på arbejde med at analysere og fordøje de mange sanseindtryk. Når hjernen ikke får ro ind i mellem, reagerer dine børn med mere temperament eller større opgivenhed.

 

3. Dine børn har dårlig nattesøvn. Om aftenen er både du og børnene virkelig trætte. Alligevel er det svært for dine børn at falde til ro, og det kan tager alt alt for lang tid før børnene falder i søvn. Det ender med at de sover for sent, og bliver overtrætte. En ny dag begynder derfor allerede i minus. Dine børn starter i underskud, og alle kommer ud af døren på en kedelig måde. Det er den ondeste cirkel.

 

Hvad gør du så? Nøgleordet er, at give dine børns hjerner små pauser i hverdagen. Når hjernen får ro til, at fordøje dagens indtryk, får dine børn “ladet op”, og kan tackle resten af dagen på en helt ny måde. Det kan siges meget simpelt: Små pauser i hverdagen giver glade børn! Vi har lavet tre fantasifulde mindfulness rejser specielt til børn mellem 3 og 12 år, som er et effektivt værktøj til at styrke dine børns indre ro og styrke. Brug dem som en pause fra den travle hverdag, eller inden dit barn skal sove. Målet er at lære dit barn at: VÆRE OMSORGSFULD, MODIG og GLAD!

 

Du kan ændre den onde spiral allerede i dag!!!

 

Please reload